top of page

ביטוח בריאות פרטי

מהם הדברים החשובים לנו בבואנו לבחור בביטוח בריאות

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים בביטוח בריאות

גם אם יש בידכם ביטוח בריאות פרטי ,גם אם לא חשובה מאוד הידיעה שלכם על מה אתם מכוסים ולאלו כיסויים אתם זכאים , לא פעם אנחנו שומעים על אלו שנזקקים לטיפול רפואי ומשוכנעים שיש להם הכיסוי המתאים ומגלים שהוא לא קיים ,מצב לא נעים ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה ולכן חשוב שתבדקו בדיוק רב מה מכסה ביטוח הבריאות הקיים או ואם הנכם מתכוננים לרכוש ביטוח בריאות פרטי אלו הדברים לטעמי החשובים ביותר :

* הפוליסה האחידה

בחודש פברואר 2016 נכנסה לתוקפה הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים .

הרפורמה מאפשרת לרכוש פוליסה עדכנית במחיר נמוך יותר ,נקבע בה מבנה אחיד לפוליסות ,הפרק האחיד הוא פרק הניתוחים הכולל בחירת מנתח ובית חולים וכוללת קבלת שלוש חוות דעת מקצועיות שניות על ידי רופא מומחה בשנה .

אין לכם מה לבדוק בין החברות השונות , ההבדל יהיה רק במחיר לא בכיסויים .אחיד אמרנו .

אבל יהיו מס דברים נוספים שאסביר בהמשך .

הכיסויים החשובים הנוספים :

חברות הביטוח מציעות פרקי ביטוח , נספחי הרחבה וכתבי שרות רבים בעלי כיסויים בעלי כיסויים שונים ודי מגוונים , תקרות ההשתפות העצמית גם הן יכולות להיות שונות בין חברה לחברה וכמובן גם בעלויות המחירים יכולים להות שונים בין חברה לחברה .

שימו לב לתנאים המוקדמים :

חיתום רפואי - תהליך החיתום משמעותו הערכת הסיכון למקרה שהמבוטח ילקה במצב רפואי מסויים המכוסה הפוליסה ואתן דוגמא : אדם סובל מהשמנת יתר אבל כרגע אין לו מחלה נלווית אלא מדובר באדם שמן יתר על המידה , מה שחברת הביטוח עושה היא משקללת את המצב את הסיכון לעתיד של השמנת היתר וייתכן שחברת הביטוח תחריג את כל הארועים שיכולים לנבוע בעתיד כתוצאה מהמצב הזה , מה שאומר שארוע ביטוחי שייגרם כתוצאה מהשמנת היתר לא יכוסה . זו היסטוריה רפואית וכל מצב שהיה בעבר ובתוך תקופת האכשרה בקבלה נחשב כהיסטוריה רפואית ולכן לא יכוסה . לכן חשוב לבדוק גם את הנושא הזה ביתר חשיבות כי הוא יכול להוביל גם לעלות גבוהה יותר .

אתם אלו שהתקבלתם לביטוח בריאות שהייתם בריאים לגמרי ובינתיים חלה החמרה במצב הרפואי , יש לקבל ייעוץ מקצועי האם בכלל כדאי לבצע שינוי בפוליסה שלכם או בחברה בה אתם מבוטחים .

המסקנה העיקרית בדרך לבחירת הביטוח הנכון הוא ידע והבנה מה מתאים לכם ולא לכולם יש את הזמן והכלים לעמוד ולבצע מחקר מעמיק והשוואתי בין החברות השונות ובין הכיסויים השונים ולשם כך רצוי ומומלץ להעזר באיש מקצוע ,סוכן ביטוח אשר עובד במקביל עם מספר חברות לשם עריכת השוואה נכונה בהתאם לצרכיכם ,מצבכם המשפחתי , הבריאותי מה שיכול לחסוך כסף רב וכנראה שייתן לכם את הכיסוי הטוב ביותר וזה החשוב ביותר בנושא הכ"כ רגיש הזה , ביטוח הבריאות .

בהצלחה .

bottom of page